google’da arama yapmanın incelikleri

Image Hosted by ImageShack.us

Google, sanal dünyanın giriş kapısı oldu. Aramak istediğimiz bütün bilgiye neredeyse buradan ulaşmaya çalışıyoruz. Peki Google’da arama yapmanın incelikleri neler biliyor muyuz? İşte Google’ın incelikleri

Basit Arama

Google’da arama yapmak için, sadece tanımlayıcı birkaç kelime yazıp ‘enter’ tusuna basarak (veya Google’da Ara butonuna tıklayarak) muhtemel sonuçların listesini alabilirsiniz.

Google arama yaptığınız konu ile ilgili ve önemli olan sayfaları bulmak için ileri bir metin eşleştirme yolu izler. Örneğin, Google bir sayfayı incelediği zaman, bu sayfadan bağlantı alan diğer sayfaların da konu ile ilgili içeriğini inceler. Buna ek olarak, Google aradığınız terimlerin sayfa içinde biribirlerine daha yakın olduğu sayfaları tercih edecektir.
Otomatik “ve/and” Aramaları

Google size yalnızca aradığınız terimlerin tümünü içeren sayfaları getirir. Terimlerin arasına “and”/(“ve”) eklemenize gerek yoktur. Bir aramayı daraltmak için daha çok terim eklemeniz yeterlidir.

Durdurma Kelimeleri

Google stop sözcükleri olarak bilinen protokol ve sonek tipindeki kelime ve karakterleri ihmal eder.Google “http” ve “.com,” gibi terimleri yalnız bir harf veya rakamın girilmesine benzer bir şekilde ihmal eder;çünkü bu terimler aramaya nadiren yardımcı olur,ve aramanın hızını ciddi ölçüde azaltır.

Aramanızdaki stop sözcüklerinin içerilmesi için “+” işaretini kullanınız.”+” işaretinden önce bir boşluk bıraktığınızdan emin olunuz.[Ayrıca "+" işaretini deyim gibi grup sözcük aramalarında da kullanabilirsiniz.]

Arama terimlerinizi içerikte görün

Her Google arama sonucu aradığınız terimin web sayfasında nasil kullanıldığına dair bir ya da daha çok alıntı içermektedir.
Soyağacı

En kesin cevapları sağlamak için, Google “soy araştırması” yapmaz ya da “wildcard” desteklemez. Bir başka deyişle, Google tam olarak arama kutusuna girmiş oldugunuz kelimeleri arar. “googl” veya “google*” şeklindeki aramalar “googler” ya da “googlin” aramalarını yapmayacaktır. Emin değilseniz, “havayolu” ve “havayolları” şeklinde deneyebilirsiniz.
Büyük-küçük harf ya da vurgu sorun yaratır mı?

Google aramaları büyük-küçük harfe duyarlı değildir. Bütün harfler, nasıl yazmış olursanız olun, küçük harfler olarak anlaşılacaktır. Örneğin, “google”, “GOOGLE” ve “GoOgLe” şeklindeki aramaların hepsi aynı sonucu verecektir.

Google aramaları ayrıca öntanımlı olarak vurgulara ve diyakritik işaretlere duyarlı degildir. Yani, [Muenchen] ve [München] aynı sayfaları bulacaktir. Bu gibi iki kelimeyi ayırmak isterseniz, [+Muenchen] ve [+München] gibi bir + işareti kullanın.

A. Gelişmiş Arama
Eğer gerekliyse aramanızı sınırlandırmaya olanak tanıyan sayfaya linkler.
B. Tercihler
Arama tercihlerinizi ayarlamaya olanak sağlayan o sayfaya linkler, her sayfadaki sonuçların varsayılan numarasını, arayüz dilini ve sonuçların bizi güvenli arama filtresini kullanıp kullanmadğını görünülmesini içerir.
C. Language Tools
Tools for setting language preferences for pages to be searched, interface language and translation of results.
D. Arama İpuçları
Daha etkin arama yapabilmeniz için sizi bilgiye bağlayarak yardımcı olur. Size Google’ın diğer arama motorlarından ne farkı olduğunu anlatır–en küçük özelliğinden en geniş arama yeteneklerine kadar.
E. Arama Alanı
Google’da sorgulamak için sadece birkaç tanımlayıcı anahtar kelime giriniz. Konuyla ilgili sonuçlarınızın listelenmesi için Enter yada Google’un Google Arama düğmesine basınız.
F. Google Arama Düğmesi
Başka bir arama sorgusu için bu düğmeye tıklayınız. Sorguyu göndermek için ‘enter’ tuşuna da basabilirsiniz.
G. Tabs
Click the tab for the kind of search you want to conduct. Choose from a full web search, images only, Google Groups (Usenet discussion archive) or the Google Directory (the web organized into browsable categories).
H. İstatistikler Çubuğu
Bu satır aramanızı açıklar ve geri döndürülen sonuçların sayısını belirtmekle beraber sonucun döndürülmesi için geçen zamanı da gösterilir.
I. Kategoriler
Eğer arama terimleriniz web dizininde de görünüyorsa, önerilen bu kategoriler sorgunuzla ilgili daha fazla bilgi bulmanız için size yardımı olabilir. Diğer linklere gözatmanız için üzerlerine tıklayınız
J. Sayfa Başlığı
Sonucun ilk satırı, bulunan web sayfasının başlığıdır. Bazen burada başlık yerine bir URL gözükebilir bu da sitenin başlığı olmadığı veya Google’ın sitenin içeriğini tamamen indexlediğini gösterir. Bu bulunanın iyi bir durumda olduğundan eminiz çünkü bizim listelediğimiz diğer sayfalar da bu sayfaya link vermekteler. Bu linkler sizin arama teriminizde içerdiklerinize uyuyorsa, bu sayfayı tamamen indexlememiş olsak bile sonuç olarak döndürebiliriz.
K. Aşağıdaki Başlığın Metni
Bu metin, arama terimlerinizin koyu olarak gösterildiği sonuç sayfasından bir alıntıdır. Bu alıntı, sonuç sayfasına tıklamadan önce, arama terimlerinizin hangi parçalarının içerikte geçtiğini görebilmenize yarar.
L. Açıklama
Eğer arama sorgunuz web dizininde listeleniyorsa, açıklama, açık dizin içinde ve yaratıcısı gösterilereke gösterilir.
M. Kategori
Eğer arama sorgunuzu içeren bir site web dizininde bulunursa, onun içinde bulunduğu kategori açıklamasının hemen altında gösterilir.
N. Sonucun URL’si
Bu, döndürülen sonucun web adresidir.
O. Boyut
Bu sayı, bulunan web sayfasının metin kısmının büyüklüğüdür. Henüz indexlemediğimiz sayfalar için ihmal edilebilir.
P.

Cache’lenmiş
Cache’lenmiş linkine tıklamak, sitenin bizim listelediğimiz zamanki içeriğini görmenizi sağlar. Herhangi bir sebepten dolayı link sizi ilgili siteye bağlayamıyorsa bile, cache’lenmiş linkini kullanarak buradaki ihtiyacınız olan bilgilere halen ulaşabilirsiniz. Arama terimleriniz cahce’lenmiş versiyonda işaretlidir.
Q.

Benzer Sayfalar
Kısmi bir sonuç için Benzer Sayfalar linkine tıkladığınızda, Google otomatik olarak bu sonuçla ilgili web sayfalarını bulmak için araştırma yapar.
R. Kesin Sonuç
Google aynı web sitesinden birden çok sonuç bulduğu zamanlarda, göreceli olarak en ilgili olanını ilk olarak listeler, diğer ilgili başlıkları ise bu başlığın altına girintili olarak yazar

Aramanızı Temizlemek

Genel İpuçları

Google, arama kelimelerinizin tümünü içeren sayfaları döndürdüğü için, aramalarınızı temizlemek veya daraltmak, arama terimlerinize yenilerini eklemek kadar kolaydır. Daha fazla kelime ekleyerek, döndürülen sayfaların isteğinize uygun olarak daha spesifik bir yapıya sahip olmasını sağlamış olursunuz.
Kelimeleri çıkarmak

Aramanızdan bir kelimeyi hemen başına bir eksi (“-“) işareti koyarak çıkarabilirsiniz. (Eksi işaretinden önce bir boşluk bıraktığınızdan emin olunuz.)
Deyim Aramaları

Google ile tırnak işareti kullanarak deyim aramaları yaabilirsiniz. Çift tırnaklar içine yazılmış kelimeler (“bunun gibi”) bütün döndürülen dokümanlarda birarada belireceklerdir (dur kelimeleri veya başlarına bir “+” artı işareti gerektiren çok genel özel kelimeler olmadıkça — detaylar için buraya bakın). Tırnak işareti kullanarak yaılan deyim aramaları, ünlü sözleri veya sesifik isimleri ararken faydalıdır.

Bazı karakterler deyim bağlayıcı olarak işlem görür. Google tireleri, bölüm işaretlerini, virgüleri, eşittir işaretlerini ve aynı zamanda apostrof işaretlerini deyim bağlayıcı olarak tanır.

Domain Kısıtlama

Bir kolon ile bitirilen bazı kelimeler Google için farklı özel anlamlar ifade eder. Google için bu tip bir kelime “site:” operatörüdür. Spesifik bir domain veya siteyi aramak için, Google arama kutusunda ” siternekdomain.com” söz dizimini kullanınız.

Örneğin, Google’ın sitesindeki basın bilgilerini bulmak için şunu giriniz:

press site: http://www.google.com

Google’ın Özel Özellikleri

Grafik Arama (BETA)

Google’ın Resim Araması kapsamlıdır Webin içersinde 250 milyon resim içersinden gösterir ve arar.Resim aramayı kullanmak için Advantec search sayfasını yada http://www.google.com/imghp?hl=tr’a gidin aramatmak istediğiniz kelimeleri girin ve SEARCH (Ara) düğmesine tıklayın. Size arama sonuçları gösterilirken küçük resimler için “thumbnail” e basarak görebilirsiniz. (Not: Bunlar genellikle Ingilizce sayfalara yöneliktir.)

Google İmaj Merkezince tanımlanmış bu resimler, yazılım haklarıyla korunmuş olabilir. Bu resimleri, bizim servisimiz aracılığıyla bulabilmeniz ve erişebilmeniz mümkün olmakla beraber, biz size bunları web üzerinden görüntülemek dışında herhangi bir kullanım alanında kullanmanız konusunda herhangi bir hak sağlayamayız. Buna bağlı olarak, bizim servisimiz aracılığıyla bulduğunuz herhangi bir resmi kullanmak istiyorsanız, gerekli izinleri almanız için site sahibine başvurmanızı öneriyoruz.

DİKKAT: Bu özellikle gördüğünüz sonuçlar, yetişkinler için olan içerikler sağlayabilir. Google bir resmin sizin arama isteğinize uygun olup olmadığına karar verirken bir dizi faktörleri düşünür. Bu methodlar tam olarak sağlam olmadığı için, gördüğünüz bu resimlerin bazı uygun olmayan resimler içermesi de mümkündür.

Bu özellik hakkında daha fazla bilgi almak için, lütfen grafik arama SSS’nı okuyun.

Web Sayfası Tercümesi

Google lisan engellerini yeni bir tercüme özelliğiyle aşıyor(BETA). Google, Makina tercümesi teknolojisini kullanarak, İngilizce konuşanların, bir çok İngilizce olmayan web sayfalarına erişmesini sağlıyor.

Eğer aramanız, İngilizce olmayan bir sonuç döndürürse, bu sayfanın İngilizceye tercüme edilmiş haline bir link olacaktır.

Eğer aynı zamanda başlıkların ve özetlerin de İngilizceye çevrilmesini istiyorsanız, seçenekler sayfasındaki tercüme seçeneğini açınız. Bu özellik açıkken, Google arama sonuçlarını otomatik olarak İngilizceye çevirir.

Bu özellikle ilgili daha fazla bilgi için, lütfen tercümeyle ilgili sıkça sorulan sorular bölümünü okuyunuz.

PDF dosyalarını bul

Google arama sonuçları artık Adobe Taşınabilir Doküman Formatı (PDF) dosyalarını da içeriyor. Bununla beraber, PDF dosyaları HTML dosyaları kadar bol olmadığı için, çoğu kez ulaşılamayan yerlerdeki yüksek kaliteli bilgilere de ulaşım sağlanmış olmaktadır.

Kısmi bir arama sonucunun bir web sayfası değil de PDF dosyası olduğunu belirtmek için, başlığın önünde mavi yazı ile [PDF] ibaresi belirir. Bu dosyanın görüntülenebilmesi için Acrobat Reader programının çalıştırılacağını anlamanızı sağlar. Pdf dokümanına erişmek için, [PDF] ibaresinin sağındaki başlık linkine tıklayınız. (Eğer makinanızda Adobe Acrobat kurulu değilse, bu programı ücretsiz olarak indirebileceğiniz bir web sayfasına yönlendirileceksiniz.)

PDF dosyalarında, bildiğiniz “Hafızadaki” linki “Text sürümü” ile değiştirilmiştir. Text sürümü, PDF dokümanının tüm biçimlendirmelerden yoksun bir kopyasıdır.

Eğer, arama sonuçlarını kısmi olarak PDF linksiz görüntülemek istiyorsanız, arama kutusuna, arama bildirgelerinizle beraber -filetypedf bildirgesini ekleyiniz.

Hafızadaki linkler

Google, web’i araştırması esnasında incelediği sayfaların bir kopyasını, orijinal sayfaya ulaşılamadığı durumlarda görüntülemek amacıyla yedek olarak saklar. Eğer “Hafızadaki” linkine tıklarsanız, sitenin bizim listemize eklediğimiz zamanki haline ulaşırsınız. Bu hafızadaki içerik, Google’ın bu sayfanın isteğinize uygun olup olmadığına karar verirken kullandığı içeriktir.

Hafızadaki bir sayfa görüntülenirken, üst kısımda, bunun sayfanın kendisinin değil, hafızadaki halinin olduğunu hatırlatan bir başlık bulunur. Sizin arama kriterlerinize uyan kelimeler, bu hafızadaki sayfada ışıklandırılırlar, böylece bu sayfanın niçin uygun bir sayfa olduğunu görmeniz kolaylaşmış olur.

Indexlenmemiş ve sahibi tarafından cache’lenmiş içeriğin sitemizden çıkarılmasının istendiği siteler için “Cache’lenmiş” linki gösterilmez.

Benzer Sayfalar

Bir arama sonucu için “Benzer Sayfalar” linkine tıkladığınızda, Google, web’i otomatik olarak bu sonuçla ilgili olarak araştırır.

“Benzer Sayfalar” linkinin ek çok kullanımı vardır. Eğer kısmi bir sitenin içeriğini istiyor ancak bu sitenin daha fazla şey söylemesini istiyorsanız, bu link size benzer içerik sunan ve sizin aşina olmadığınız web sitelerini bulabilir. Eğer ürün bilgisi arıyorsanız “Benzer Sayfalar” size aslı ile yarışabilen içerikler sunabilir böylece sizin de seçme hakkınız doğmuş olur. Eğer kısmi bir alanda arama yapmak istiyorsanız bu link size bol miktarda kaynağı çok hızlı olarak ve bu tip sayfaların bulunması için hangi anahtar kelimelerin seçilmesi gerektiğini düşünümeye zaman ayırmaksızın bunu sağlar.

Google milyonlarca sayfa için benzer sayfalar bulur. Ancak daha çok özelleşitrilmiş bir sayfayı bu yöntemle size sunabilmemiz nadirdir. Örneğin, Google sizin kişisel sayfanız için benzer bir sayfayı, sizin sitenizle ilişkilendirilebilecek sitelerle ilgili yeterli bilgisi yoksa bulamayabilir. Bununla beraber eğer firmalar, sayfaları için çok sayıda URL kullanıyorlarsa ( google.com ve http://www.google.com gibi), bu URL’de çok az bilgi, diğerinde çok daha fazla bilgi bulunabilir. Genel olarak “Benzer Sayfalar” bu tip sayfaların bulunmasında yeteneklidir.

Size kimin link sağladığını keşfedin

Bir kolon ile bitirilen bazı kelimeler Google için farklı özel anlamlar ifade eder. Google için bu tip bir kelime link: operatörüdür. link: url sorgusu, size, bu siteye işaret eden bütün siteleri görüntüler. Örneğin, link: http://www.google.com size Google’ın ana sayfasını işaret eden bütün sayfaları gösterecektir. Bir link: aramasını diğer regüler kelime aramasıyla kombine edemezsiniz.

Google Araç Çubuğu

Google Araç Çubuğu(TM), kurulmak için saniyeler alarak, web üstünde herhangi bir yerdeki bilgiyi bulma yeteneğinizi arttırır. Google Araç Çubuğu size tamamen ücretsiz olarak sunulur ve Google Araması, Site Araması, Kelime Bulma, İşaretleme ve SayfaDeğerlendirmesi gibi birçok müthiş özellik içerir. Ayrıca araç çubuğunuzu, “Kendimi Şanslı Hissediyorum” düğmesini, Google Web Dizinini veya sizi direkt olarak Google web sayfasına götürecek bir düğmeyi ekleyerek özelleştirebilirsiniz.

Sistem Gereksinimleri

Şu anda, Google Araç Çubuğu’nun sadece Internet Explorer sürümü bulunmaktadır. Halen Google Araç Çubuğunun diğer sistemler için geliştirilebilirliğini incelemekteyiz.

* Windows İşletim Sistemi
* Internet Explorer 5.0+

Google Web Dizini

Google’ın Web Dizini, web’i başlıklar altında düzenler, böylece, aramalarınızda kullanmak üzere anahtar kelimeler bulabilirsiniz. Veya sadece, istediğiniz sayfayı bulana kadar belli bir kategorinin linkine tıklayabilirsiniz.

Eğer bir dizin araması ile tam olarak istediğinizi bulamazsanız, bütün web’i aramayı seçebilirsiniz.

Yüklemek için

http://www.google.com.tr/intl/tr/options.html

Genel Sorular

1. Hiçbir dil seçeneği ayarlamadığımda Google neden farklı bir dilde görüntüleniyor?

Google görüntülenecek dili belirlemek için web’in standart dil-seçenekleri mekanizması olan HTTP kabul-dili başlığını kullanır. Tarayıcılar kullanıcının istediği sıraya göre birden fazla kabul-diline sahip olabilirler.

Internet Explorer 5’te kabul-dilini görmek veya değiştirmek için, “Araçlar (Tools)” menüsünden “Internet Seçenekleri (Internet Options)”ni seçin. Geçerli dil seçeneklerinizi görmek veya değiştirmek için “Diller (Languages)” butonuna tıklayın.

Netscape Navigator 4.7’de, “Edit” menüsünden “Preferences”ı seçin. “Navigator” başlığını açın, ve dil seçeneklerini görmek veya değiştirmek için “Languages” altbaşlığına tıklayın.

Not: Kabul-dili başlığı destekleyen diğer çok-dilli web siteleri dil seçeneklerinizde yaptığınız değişikliklerden etkilenebilirler.

2. İngilizce Google anasayfasına nasıl geri dönebilirim?

Herhangi bir anasayfamızdaki “Google in English” bağlantısına tıklayarak standart Google anasayfasına ulaşabilirsiniz.

Google arabirim dilini tarayıcınızın kabul-dili seçeneklerini değiştirmeden değiştirmek istiyorsanız, Google dil seçeneklerini elle ayarlayabilirsiniz. Fakat, bu yöntem cookielerin (çerezlerin) açık olmasını gerektirir.

3. Google aramalarımda nasıl özel karakterler kullanabilirim?

Google’ın teknolojisi kelimelerin yazılışlarına duyarlıdır. Kelimenin uygun karakterlerle yazılması, arama sonuçlarınızın kalitesini ve sayısını artıracaktır. İngilizce veya farklı bir klavye ile İngilizce olmayan karakterler yazma hakkında açıklamalar için, bu sayfayı ziyaret edin: http://www.umass.edu/langctr/keyboardhelp.html.

4. Google kaç adet dil önermeyi planlıyor?

Google servislerine yeni diller eklemeyi sürdürecektir. Sunulan dillerin en güncel listesini görmek için, Tercihler sayfasını ziyaret edin.

5. Google’a nasıl bir çeviri veya imla önerisinde bulunabilirim?

Google uluslararası sayfalar için en anlamlı çevirileri sağlamaya çalışmaktadır. Buna rağmen, tercümenin doğası nedeniyle, size doğru görünmeyen kelimelerle karşılaşabilirsiniz. İlgili kelimeleri mümkün olabilecek alternatifleri ile birlikte help@google.com’a gönderirseniz, kullanıcı arabirimimizi güncellerken önerinizi dikkate alabiliriz.

6. “Google” nasıl telaffuz edilir?

Translator Note: Please explain how to pronounce “Google” in your language.

Arama Soruları

1. Sonuçlar içinde nasıl arama yaparım?

Google sadece sorgunuzdaki tüm kelimeleri içeren sonuçlar getirdiğinden, aramanızı daraltmak için tek yapmanız gereken sorgunuza daha fazla kelime eklemektir.

2. Yeni bir sorguya başladığımda eski aramaları nasıl silerim?

Arama geçmişiniz Internet Explorer 5.0’ın bir özelliğidir. Bu özelliği iptal etmek için, “Araçlar (Tools)” menüsü altındaki “Internet Seçenekleri (Internet Options)”a girin ve “İçerik (Content)” sekmesini seçin. Profilim (personal information) alanındaki ‘Otomatik Tamamla (AutoComplete)’yı seçin. “Formları Temizle (Clear Forms)” butonuna tıklayın. Ayrıca aynı penceredeki formlar kutusundaki işareti kaldırarak gelecekte eski aramalarınızın görünmesini engelleyebilirsiniz. Alternatif olarak, tekil maddeleri geçmişten silmek için “aşağı” ok tuşuna basarak silmek istediğiniz aramayı seçebilir ve Delete tuşuna basarak silebilirsiniz.

3. Arama sonuçları nasıl listelenir?

Google’ın sonuç sıralaması, PageRank üstünlüğü de dahil olmak üzere birkaç faktörün birleşimi ile belirlenir. Daha fazla bilgi için lütfen Neden Google Kullanılmalı sayfasını ziyaret edin.
Webmaster Soruları

1. Güncellenmiş ve/veya tarihi geçmiş bağlantıları ve sayfaları Google’a eklemem gerekiyor mu?

Google indeksini belirli aralıklarla günceller, bu yüzden güncellenmiş veya tarihi geçmiş bağlantı önerileri gereksizdir.

2. Nasıl çoklu sayfalar eklerim?

Adreslerinizi girmek için lütfen Adres Ekle sayfamızı ziyaret edin. Bir host’tan sadece üst-seviye sayfa gereklidir; her sayfayı ayrı ayrı eklemenize gerek yoktur. Tarayıcımız Googlebot, gerisini kendi kendine bulabilir.

3. Google neden sayfalarımın hiçbirini indekslemiyor?

Henüz indekslenmemiş sayfalar büyük ihtimalle başka web sayfalarından bağlantı almıyordur — bir sayfaya farklı siteler bağlantı vermezse, o sayfanın PageRank’ini (sayfanın önemine verilen ölçüm değeri) doğru ölçemeyiz. Farklı bağlantılar bir sayfayı gösterdiğinde, o sayfayı alırız. Google her bağlantının diğer web sayfalarına nasıl bağlandığını, nasıl açıldığını ve arama sonuçlarında nasıl değerlendirildiğini analiz eder.

4. Google’ın eklenen bir adresi indeksine alması ne kadar sürer?

Öneriler ve taramanın zamanlamasına bağlı olarak, bütün işlem süresi bir hafta ile dört hafta arasında sürebilir.

5. Sayfa başlığı neden bazen sonuçlarda görünmüyor?

Çoğu arama motorundan farklı olarak, Google’ın web tarayıcısı Googlebot hala taramadığı bir sayfadan bile sonuç getirebilir. Bilinen fakat henüz taranmamış olan sayfalar sonuç olarak belirtilebilir, fakat henüz onlara bakmadığımız için, başlıkları yerine adresleri görüntülenir.

6. Google’ın sitemden önbelleğine materyal almasını nasıl engellerim?

Bu sorunun cevabı en iyi şekilde “İçerik Silme” sayfamızda açıklanmıştır.

7. Google’ın sitemin tamamını veya bir kısmını taramasını nasıl engellerim?

http://www.robotstxt.org/wc/norobots.html adresinde robot çalışmaları için bir standart bulunmaktadır. Sunucunuza robots.txt adında bir dosya koyarak hem Google’ın web tarayıcısını hem de diğerlerini durdurabilirsiniz. Google’ın web tarayıcısının user-agent’ı “Googlebot”tur.

Sayım robotlarının bir websayfasını veya o sayfanın devamı özellğindeki diğer linkleri indekslememesi için kullnılan bir standart daha var ki bu her sayfayı ayrı ayrı işleme aldığından bazı durumlarda daha faydalı olabiliyor. Bu standarda göre sayfanın html koduna bir “**** ” öğesi ilave ediliyor, bunun açıklamasını (ingilizce) http://www.robotstxt.org/wc/exclusion.html#****. da bulabilirsiniz. Ayrıca bu ekler hakında detaylı açıklamaları HTML standaardlarında okuyabilirsiniz. Unutmayın, robot.txt dosyasında yapacağınız değişiklik veya sayfanıza ilave edeceğiniz “****” öğesı bu değişikliğin hemen Google tarafından görüleceği anlamına gelmez. Google’ın sayfanızı daha çok indekslemesi için yaptığınız bu değişikliklerin Google’ ın yapacağı ilk web indeksinde okunması bir müddet alacaktır.

Teknoloji Soruları

1. Googlebot neden sunucumda bulunmayan robots.txt dosyasını arıyor?
Robots.txt Googlebot’un web serverinizdeki bigilerin bir kısmını yada tamamını indirmemesini söyleyen bir standart dökümandır.

2. Googlebot neden sunucumdan yanlış bağlantıları indirmeye çalışıyor?
Ağda var olan bazi linkler zamanla guncelliklerini yitirirler veya kurulumları bozulur. Eğer birisi sizin sitenize vereceği linki yanlış tuşlarsa veya sizin kendi ağ sunucunuzda yaptığınız değişiklikleri verdiği linke yansıtmazsa, Googlebot bu hatalı linki indirmeye çalışacaktır. Bu da sizin ağ sunucusu dahi olmayan bir başka makinaya ziyaretçi almanızın nedeni olabilir.

3. Googlebot neden “gizli” web sunucumuzdan bilgi indiriyor?
Gizli tutulmak istenilen ve hiçbir siteden link verilmemiş bir web sunucusunu bulmak hemen hemen imkansızdır. Fakat sizin gizli Web sunucunuzdan başka bir siteye link ile yönlendirme yaptıysanız, yönlendirme yaptığınız web sitesi yönlendirenler kayıtlarında sizin gizli sunucunuzu kaydedebilir ve bu kayıt Google arama motoru veya web avcıları tarafından yakalanabilir.

4. Googlebot neden robots.txt dosyamı uygulamıyor?
Band genişliğni korumak amacıyla Googlebot günde bir kez sadece robots.txt dosyasını indirir veya nezaman sunucuda birden fazla sayfa varsa yine aynı şey geçerlidir. O yüzden robots.txt sayfasında yapılmış olabilecek herhangi değişikliğin Googlebot tarafından öğrenilmesi zaman alabilir. Ayrıca Googlebot birden fazla makinaya dağılmıştır. Bunların her biri robots.txt dosyaları hakkında kendi kayıtlarını tutarlar. Ayrıca kodlamanızın http://www.robotstxt.org/wc/norobots.html daki standarda göre doğru olduğunu kontrol edin. Eğer hala bir problem var gibi ise, lütfen bize bildirin ve biz onu düzeltiriz.

5. Sitemi Googlebot tarafından indekslenmesi için nasıl kaydederim?
Her defasında sizden talep gelmesine gerek kalmadan biz indeksimize yeni siteler ekler ve güncelleriz. Eğer isterseniz, siz de URL ekleme formunu kullanarak site ekleyebilirsiniz.

haber7.com

About these ads

3 responses to “google’da arama yapmanın incelikleri

  1. Robots.txt engellemek istenmeyen sayfa olmadığı sürece pek gerekmez.

    Yazı için teşekkürler.

  2. muharremsolmaz

    teşekkürler

  3. muharremsolmaz

    allah razı olsun

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s