yorumsuzlarım…

Behlül Dana hazretlerine “kadı”lık teklif etmişler zamanında… o da :”Düşüneyim!” demiş ve gitmiş çöplüğe… Çöplükteki çöplerle oyalanmış biraz ve sanki onlarla da konuşuyormuş bir şeyler soruyormuş onlara derviş… onu izleyenler hayrete düşmüş…biraz sonra gelmiş yanlarına demiş”Yok ben kadı olmak istemem!” … “Niye ey Behlül?” denince dervişe o da -hocam anlatınca aklımın bir köşesine yer eden- şu  cümleleri sarf etmiş :

-Gittim çöplerle hasbihal ettim. dedim sizi kim bu hale bu pis hale getirdi…onlar da dedi ki:”bizi bu hale insanlar getirdi. insanlarla içiçe olmadan önce tertemiz yiyeceklerdik. onlarla içiçe olunca da bizi bu hale getirdiler.” dediler. ben de kadılığı- beşerle içiçe olmayı istemiyorum.

Bir Cevap Yazın

